vakantie-zeeland-zeelandbooking.reismee.nl

Zomervakantie Zeeland

Op de fiets door het onvergetelijke Zeeland

De afgelopen zomer hebben we drie weken genoten van een heerlijke vakantie in Zeeland. Met twee kleine kinderen is vakantie in Zeeland een geweldig alternatief voor een vliegvakantie. Omdat onze oudste graag naar zee wilde, stond Zeeland bovenaan het lijstje. Al snel vonden we mooie vakantiewoningen in Zeeland, we hebben geen seconde spijt van onze keuze voor vakantie in Zeeland, wat een onvergetelijke provincie!

Groot aanbod aan betaalbare vakantiewoningen

De vakantiewoningen in Zeeland zijn opvallend betaalbaar, daarom was het mogelijk om tijdens onze vakantie door Zeeland, verschillende typen huizen uit te zoeken. Soms kozen we voor authentiek en dan weer voor een huisje op een vakantiepark met faciliteiten voor de kinderen.

Met de fiets langs strand en polder

Vanwege het ruime aanbod van Zeelandbooking, kwamen we op het idee van een fietsvakantie door Zeeland. We zijn gestart in de bekende badplaats Renesse en vanuit daar doorgefietst naar onze eerste vakantiewoning in Zeeland, een lieflijk huisje in Vrouwenpolder. De route langs Deltapark Neeltje Jans was prachtig. Na twee dagen Vrouwenpolder zijn we doorgefietst naar Domburg, waar de kinderen hebben genoten van het strand. Onze tweede vakantiewoning in Zeeland was een ruim huis op een vakantiepark, met alle faciliteiten die we ons konden wensen. Wederom makkelijk uitgezocht via Zeelandbooking.

Historische stad en leuk vakantiepark

Onze derde vakantiewoning tijdens onze trip door Zeeland, lag nabij het historische Goes. In Kattendijke hadden we wederom een goede ervaring met een vakantiewoning in Zeeland. Ons modern ingerichte huis lag op een kleinschalig park vlak bij de Oosterschelde, Oosterscheldepark de Stelhoeve. De omschrijving en foto's via Zeelandbooking kwamen volledig overeen met hetgeen we hebben gekregen. De kinderen hebben genoten van de speeltuin en in de omgeving was genoeg te beleven.

Smullen bij de strandtent

Met de veerdienst zijn we doorgereisd naar, naar mijn mening, het mooiste gebied van onze vakantie door Zeeland; Zeeuws Vlaanderen. Het was inmiddels prachtig weer en tijdens een vakantie in Zeeland zit je altijd dicht bij een strandtent. Gedurende onze vakantie in Zeeland hebben we drie keer verse mosselen gegeten, met een bijpassend glaasje heerlijke witte wijn. De kinderen hebben gesmuld van de grote pannenkoeken en uiteraard van de Zeeuwse bolus!

Een havenstad als afsluiting

Onze volgende vakantiewoning in Zeeland, was een comfortabel huis op een vakantiepark in het gezellige Cadzand. De vijfde vakantiewoning in Zeeland lag nabij de stoere havenstad Terneuzen. We hebben de laatste dagen van onze vakantie in Zeeland dan ook veel naar boten gekeken. Met de bus zijn we vanaf Terneuzen terug gegaan naar Renesse, waar we de auto hadden laten staan, voordat we naar onze eerste vakantiewoning in Zeeland zijn gefietst. Met de auto hebben we de fietsen weer opgepikt. De kinderen waren in de tussentijd in slaap gevallen en wij genoten van het Zeeuwse landschap, dat ons de afgelopen drie weken zoveel mooie herinneringen had gegeven.